Wednesday, April 13, 2011

mis my grandma,,,

sgt sedih,,,nenek ksyngn aku tlh pergi buat selama2nya,,,
tggal 11 april 2011 pas maghrib,,,
y plg sedih,,aku xpat jmpe arwah wt kali terakhir,,,
xleh blik coz nk exam da,,huhu,,,
mlm 2 aku ngah tgu isyak baring2 jap lam tlekung mmbungkus bdn ak,,,
tba2,,,,lagu HOT ISSUE kt fon aku menjerit2 mnta d angkat,,,
ooo,,,,abng aku call (pelik tba2 call ak),,,

"hello,,assalamualaikum,,,ni,,,
abg nk gtau ni,,,nenek da xda,,"
"hah,,,ble n mcm mna??"
abg ku xplain a sume,,,
nenek aku mnggal kt spital,,,dr suara abg aku 2,,,,aku tau dia bru pas nanges sbb suara dia serak2 n dgr lain ngat,,,terkedu aku kejap,,,2 lah satu2 nya nenek aku ada cz nenek belah ayh ak lama mnggal b4 aku lahir ag,,,

"ko xpayah balik la,,,nk exam da kn" tmbh abg ku ag,,,
pas kata2 t'akhir abg aku,,aku nages semahunya,,rumate aku pon tension agaknya,,huhuhu,,,mmg mlm 2 trus tdo awal,,nges smpai bngkak mata,,,aku sgt terkilan la,,sbb aku da lama xjpe nenek, tba2 dia pegi tglkn kami,,,,cian tuk chek(atuk) ak,,tgl sowng2,,,
sume family aku balik kcuali aku n adik aku y kt UTM 2,,kmi msng2 ada exam,,,

tadi aku call mak,,,mak aku duk umah atuk aku,,mlm ni wt mkn u ary kedua,,,mak aku msk laksa je katanya,,,
"mak ktne???aku tny 
"mak kt umah nenek,,eh,,umah tok chek,,nk ckp numah nenek pn,,nenek da xde,,huhu smpat ag mak aku wt lawak....
aku tny a sal nenek aku,,cne peginya,,,sape tmn,,,
mak aku ckp tyme mak su call mak aku ckp atuk aku sakit perut,,,tba2 mak aku terlintas nk g anta nenek aku ke hospital n mak snggup tnggal keje dia u niaga sok ary,,maybe 2 petanda n instinc mak aku sbg ank,,,

"mak puas aty ni,,nenek ko pegi dpn mata mak,,,doa mak Allah kabul sbb tiap2 ary mak doa spy nenek ko mati dlm jagaan mak,,dpn mata mak,,,mengalir air mata aku dgr mak aku cite,,,,"
selalunya,,nenek aku cm2 gak,,sakit2 n ble g inject kt hospital,,,balik 2 da bleh jalan n berkebun,,,tp ary 2,,da ajal dia,,nenek ngadu sakit perut n sakit pale kt mak then msk wad kcmasan,,,kjp 2 mak aku ckp nnk aku pgng dada ye then sesak nafas,,trus mnggal,,,,

mlm 2 gak abg aku call sume sedara n downg balik,,,,aku je agak terkilan xpat balik,,huhu,,,xpe,,aku akn sedekahkan yasin utk nnk aku,,,semoga rohnya akan d tempatkan dalam klngan orng2 y beriman,,amin ya Allah,,,


kngan ngan arwah,,raya 2taon lps,,,



No comments:

Post a Comment