Friday, April 1, 2011

LOVE IS NOTHING

Aku dah muak ckp mengenai cinta...ada apa dgn CINTA(kpd manusia i mean),,,kita kdng2 terlalu memikirkan n menjaga CINTA kpd sang kekasih sehingga mengabaikn CINTA y lbih utama iaitu kpd sang PENCIPTA, para ANBIA dan UMI jg WALID,,,teringat dialog aku dgn sowng kawan bab CINTA ini,,
Ary 2 tbe2 tringat kat ‘dia’ y dulunya salu msg aku tp skang da jarang,,bzy kot,,,, n kbtulan mmber ak msg,,

SHBT : salam,,,wt pe oii??
AKU : ngah merindui seseorang,,,dushh!!!!
SHBT: ‘wei,,lau ko rndu kt dia,ko msg la tny khbr’(eh,,,tau2 lak ye aku windu kat sape an?)
AKU : ‘ah,,xnk aku, g pon ‘dia’ bknnya pakwe aku’,,,t msg,,ye ckp aku thegeh2 lak,bio jela,mls nk      
            pk’
SHBT : ‘oo,,,ak y ari2 msg ko, ko still reject aku an??kire aku ni thegeh2 kt ko a ni??ko jgn wisau  
              a,,jgn smpai gle bayang,,truskan jd yg baiik utk owng  y baik t k..”
AKU: ‘ko lain,,ko laki n kna start dlu,,aku ni pompuan,t xmanis lak”
SHBT : “ye tp bg fkrn sstgh laki lak, y thegeh2 kt ye 2 a mmbawa mksud pompuan 2 ske n syg kt laki 
            2,,kesungguhan 2 ptg..tp lau x mncari,,jd a ko ANDARTU..lau ye xmsg,ko la y msg dulu,ko jgn 
           a EGO ngat...smpai ble ko nk tgu laki dtg MELUTUT kt ko???conclusionnya,g a msg ye n jgn 
            JUAL MAHAL ngat k.”
AKU : bia a,,aku mls nk serabut2 kn pale aku ni,,,lau ada jdoh aku ngan ye,,aku lari jauh ujung dunia 
           sekali pun,,t ttp akan jupe gak kn??thankz a kt ko,,aku salu cite bkn2 n tarik ko lam mslah 
          aku..sowie k..aku xmampu balas pape,hnya Allah y akn blas budi baik ko ni..”
SHBT :Tau,,2 a jwpn ko sampai bile2 kn??,,xpe,aku paham,,,tp lau “dia” y wt cm aku,,ko laju je an?
          mst ko akn jwp,,”xpe,sy snggup tgu awk smpai awk siap wt keje,,ngeh3...so ape ag??truskan 
          niat ko msg ‘dia’
AKU : bkn cm2 wei,,antara ko n aku title SAHABAT akn kekal smpai ble2 n aku dah xmampu u ubah 
           kpd y ISTIMEWA,,,aku suke kwn ngan ko,,not more then dat ok ^^v..

Lam aty aku,,,sakit nya xdpt dgambarkan,,,aku xbniat pon nk wt ko cmni shbat,,aku terlalu naïf dlm bab hati n perasaan,,,n pkra2 ni la gak wt aku jadi menyampah u bncang n cite sal CINTA ag,,aku bertekad, no more love until u find da right one...bia,,aku nk study dlu,t ble aku ase nk kawen n da sampai waktunya,,,jodoh 2 akan dtng sendiri...
Tettt,,,tettttt,,,
Msg msk...mmber aku y girl...heheheehe,,,dia ni pon baru ‘frust’ tp aku respect kt ye ni,,,she is my mentor,,,ye salu nasihat aku n tarik aku tyme aku leka dgn urusan duniawi..

Kawan: Sahabatku,,,binalah cinta y halal,,,diriku tenang skang after aku lepaskan dia,,hahaha,,,
AkuInsyaAllah kawan,,,i will....
Kawan : “sesiapa yg jatuh CINTA,,,kemudian menyembunyikannya,,hingga kematian dtg            
            menjemputnya, maka dia adalah seorang y SYAHID,,,[riwayat hakin,ibn asakir, al dailami   
             dll B) ]

Okey,,,from now on,,,bia la owng nk bercinta bagai ke,,ape ke,,,aku xkesah,,,y ptng skang,,aku msti cari jalan cane nk kekalkan CINTA utama aku pada Nya,,,bia dikatakan egois,,asal xjadi pengemis,,,
Mak aku salu gak tny,,”kau da ada pkwe ke” aku jwp simple,,,”bia akak kawen dulu la mak,,owng xnk pk ag sal jodoh ni,,,hehehe”
Mak ckp: yela,,,tyme blaja ni la nk kena cari, t da keje senang,twus kawen n xyah pening2 pale cari,,,t kang jadi cam akak ko,,,(cian akak aku,,xkawen2 ag...sabar ye kak,jodoh mu smkin hampir).
Aiyak,,,,huhuhu,,,xpe,,lau xjupe gak t owng suh la mak carikan okey,,,hahaha,,,mak aku gelak je,,,bley cay eke ank aku ni?????,,,^^v
Moral of da story,,,AKU XNK KAWEN!!!!!!!!eh silap2,,,sape xnk kawen nyah,,,h0h0h0,,,AKU XNK PK SAL JODOH AG!!!!!titik.

Dari kawanku :
Ukhti syg,,,
jika sendiri jgnlah merasa sepi,,ada Allah mengawasi,,,
Jika sedih jgn dipendam dlm hati,,ada Allah tempat berbagi,,,
Jika susah jgn menjadi pilu,,ada Allah tempat mengadu,,,
Jika gagal jgn putus asa, ada Allah tempat meminta,,,,
Jika bahagia jgn menjadi mudah lupa, ada Allah tmpt memuja,,,
Ingatlah Allah selalu,,nescaya Allah akn mengingatimu



No comments:

Post a Comment