Tuesday, February 22, 2011

aku dan sepatu buruk

“klepak, klepuk, klepak,, klepuk”
Bunyi high heel aku sudah cukup membuatkan telinga2 yang mendengar mengalihkan mata pada objek yang mengeluarkan bunyi itu..
Aku menguatkan kaki,,,memanjangkan langkah oleh sebab jam sudah mencecah angka 10 pagi dan aku tahu bahawa aku suda kelewatan ke kelas,,,cik ela dan cik sizuka jauh ku tinggalkan ke belakang..aku xkisah,,sbb ak sudah lambat..elok2 aku masuk ke dalam perkarangan PC,,aku terdengar satu suara seakan2 memanggilku...
“adik,,,adik,,,”
Namun tak ku endahkan suara2 sumbang itu,,aku sudah lambat dan mengandaikan yang suara tersebut tidak memanggilku...
“hish,,no no no,,,,bkn ak y dia panggil 2”
“adik,,adik tudung putih”
Hah,,dia spesifikkan lagi ciri2 y ada pada aku,,means dat,memang akulah orng y dimaksudkannya!!dlm hati ak hanya perkataan MAMPUS terungkap..aku menoleh ke arah cik ela dan cik sizuka untuk  mendapatkan kepastian..
“wei,,dia panggil kau”kata cik sizuka..aaa sudah...
Sekilas pandang,,mmg aku tahu mrk2 itu adalah orng2 HEP yang sedang mencari pesalah2 tingkah laku dan pakaian pelajar...dan paling tepat sekali,,orang2 yang semacam aku ni ha..
“dik,,kad matrik mana??”perghh,,aku da la lmbt ni,,dan2 panggil aku..
“aaa,,ada kak lam beg jap ye””dengan penuh yakin aku jawab sbb memang tali kad matrik aku  ada dlm beg,,,,aku angkat je tali 2,,
“i am so dead” kad xde dlm sarung lutsinar y tergantung kat tali 2!!!!,,,aku baru teringat kad ak ada dalam purse,,,h0h0h0,,,,slmt..cari punya cari purse,,xde gak..mampus aku kali ni..gumam aku dlm aty..
“eerrr,,kad matrik xbwk la kak,ada dalam purse,,purse lak tertinggal coz nk cepat2 td”
“haaa,,da dua kesalahan y awk buat ni,,,pertama pakai sandle,,,kedua, xpakai kad matrik”so,tulis nama kat sini ye”arah akak dr HEP 2.
kebetulan gak mmber sekelas ak kena saman gak...dengan perasaan bengang, geram dan berbagai2 lagi ak tulis nma kt surat saman 2...
“ala relax a dik,,xde pape ni,just amaran”lam aty aku,,,”pale otk kau,,lau xde pape,,xkan kau saje2 nak menyaman orang ni....rekod aku da rosak kau xkira,,mane x nya,,ni 1st time ak dpt surat CINTA dr derang...bdk2 upsi mmg ske dpt surat CINTA dr HEP ni...ye mmg la ni just amaran tp ak xske sbb ak bdak BAIK okei,,huahuahua,,,
“ok ye dik,,nti g kt bhgian perundangan ye”kata akak 2..
Ak just blah je ngan psaan mbuak2,,,cik ela bernasib baik c0z derang xnmpak cik ela y kecik 2,,lau x,dengan dia pon kena...tp dalam klas,,xyah ckp a,,,pe yang cik lecture ckp ak da x ambik port da sebab mo0d da ilang nak blaja ai ni...grrrr...
isu kasut pn nk jd problem la,,pelik aku kt upsi ni,,kasut,kena pakai y full tutup..damnnn!!!
kna saman xpakai kad matrik mmg salah aku tp xpuas aty gle hal kasut ni..calon mpp yang aku undi kalah la pulak,,aku undi dia sbb manifesto dia nk cek balik n lau boley nk mntk HEP rombak balik isu etika pakaian kat upsi ni..hahaha,,,tp,,,,xsampai a,,kalah..ngeee  (^^)v
                                                              
       [ ni a surat CINTA y ak dpt,,xde bf pn dpt srt cinta gak,,iskk iskk iskk]

No comments:

Post a Comment